پس از افت تاریخی قیمت سهام، فیس بوک هدف خود را برای بازیابی شتاب خود بر روی ویدئو می گذارد.

به دنبال بزرگترین کاهش یک روزه سهام در تاریخ ثبت شده، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک قصد دارد تمرکز شرکت را به رشد ویدئوهای کوتاه فرم معطوف کند.

زاکربرگ این طرح را طی یک جلسه مجازی در سراسر شرکت به کارمندان فیس بوک ابلاغ کرد.

قیمت سهام شرکت مادر فیس بوک، متا پلتفرمز، پس از گزارش زیان های عمده در گزارش درآمد سه ماهه، در هفته گذشته بیش از 200 میلیارد دلار کاهش یافت.

نه تنها هزینه های فیس بوک از درآمد آن فراتر رفت، بلکه برای اولین بار در تعداد کاربران فعال روزانه کاهش یافت.

از سه ماهه سوم تا سه ماهه چهارم سال 2021، تقریباً نیم میلیون نفر هر روز وارد فیس بوک نشدند.

سرمایه گذاران پس از اطلاع از جزئیات گزارش سه ماهه فیس بوک وحشت کردند که باعث سقوط سهام شد.

چگونه این اتفاق افتاد؟

زاکربرگ می گوید دلیل از دست دادن کاربران فعال روزانه به دلیل TikTok است.

زاکربرگ در توضیح عملکرد ضعیف شرکتش، به <<سطح رقابت بی سابقه>> TikTok اشاره می کند.

هزینه های متورم متا در سه ماهه گذشته به دلیل چشم انداز بلند مدت شرکت برای آینده است.

متا در یک جنون خرج است زیرا تلاش می کند تا متاورس را به چیز بزرگ بعدی تبدیل کند - سرمایه گذاری که هنوز به نتیجه نرسیده است.

متا علاوه بر داشتن هزینه های بیشتر، درآمد کمتری از تبلیغات نیز به همراه دارد. گفته می شود که ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل به درآمد تبلیغاتی کمک می کند.

این ویژگی که سال گذشته معرفی شد، توانایی اپلیکیشن های آیفون را برای ردیابی اطلاعات کاربران محدود می کند.

این باعث کاهش قابلیت های هدف گذاری تبلیغات فیس بوک می شود که منجر به تعامل کمتر کاربران می شود.

تعامل کمتر به معنای هزینه کمتر تبلیغ کنندگان است، زیرا آنها بازده رضایت بخشی از هزینه تبلیغات خود دریافت نمی کنند.

ترکیبی از هزینه های بالاتر، درآمد کمتر، و از دست دادن کاربران، همگی باعث کاهش چشمگیر قیمت سهام می شوند.

این برای فیس بوک چه معنایی دارد؟

فیسبوک که قادر به رفع مشکل تبلیغاتی خود نیست، در عوض هدف خود را برای مقابله با مشکل TikTok قرار داده است.

فیس بوک با ساختن ویدیوی کوتاه به عنوان جذابیت اصلی خود، با TikTok مقابله خواهد کرد.

اکنون گفته می شود که این شرکت Reels را در اولویت قرار داده است، یک ویژگی ویدیویی الهام گرفته از TikTok که در فیس بوک و اینستاگرام موجود است.

زاکربرگ در تماسی با سرمایه گذاران می گوید:

<<مردم انتخاب های زیادی برای نحوه گذراندن وقت خود دارند و برنامه هایی مانند TikTok به سرعت در حال رشد هستند. و به همین دلیل است که تمرکز ما بر روی Reels در دراز مدت بسیار مهم است."

اینستاگرام از سال 2020 در جهت تبدیل شدن به یک پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو پیش رفته است و اکنون به نظر می رسد که فیس بوک نیز از آن پیروی می کند.

این برای بازاریابان چه معنایی دارد؟

نوشته روی دیوار نشان می دهد که ویدیو آینده بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

TikTok در حال رونق است، اینستاگرام بیش از یک سال است که ویدیو را در اولویت قرار داده است و فیس بوک اکنون به سمت ویدیو می چرخد.

حتی اسنپ چت بر اساس گزارش درآمد اخیر خود برای اولین بار سود می کند.

کاربران رسانه های اجتماعی با صدای بلند و واضح اعلام کرده اند که می خواهند به جایی بروند که محتوای ویدیویی به آن ها ارائه می شود.

اکنون این وظیفه بازاریابان رسانه های اجتماعی است که به تقاضا پاسخ دهند.

اگر ویرایش و تولید ویدیو از قبل بخشی از مجموعه مهارت شما نیست، مطمئناً باید باشد.

اگر با آخرین روندهای ویدیویی همراه نیستید، باید آن را نیز دنبال کنید.

ترکیبی از متن و تصاویر خوب ساخته شده برای جلب توجه مخاطب در رسانه های اجتماعی کافی بود.

اکنون افزودن ویدیو به ترکیب تقریباً یک ضرورت است.

خوشبختانه، تا آنجا که به تولید مربوط می شود، نمی توان حد بالایی را برآورده کرد.

TikTok و Reels هر دو حول ویدیوهای عمودی ساخته شده اند و هر کسی می تواند آن ها را با گوشی هوشمند خود ایجاد کند.

فیس بوک بعد از سقوط سهام، تمرکز را به ویدیوی کوتاه تبدیل‌ می‌کند

فیس ,بوک ,های ,کند ,هزینه ,شرکت ,فیس بوک ,هزینه های ,سه ماهه ,می شود ,می کند

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

fasleryuesh Online Business:Earn Free Bitcoin مطالب اینترنتی اخبار گوناگون دانلود فیلم و سریال ایرانی سیستانیها "بنیادنیمروزسیستانیها"ازسیرتاپیازدرباره سیستانیهاwww.nimroozonline.com sarir21 Esteghlaliranam.ir منتظر آشنا دانلود قسمت 15 سریال ساخت ایران (پانزدهم )